[1] Layan pelanggan selayaknya, bukan jadi hamba kepadanya.
[2] Jangan kecil hati jika pelanggan tak membeli. Biasalah, itu kan adat berniaga.
[3] Bagi layanan extra special kepada repeat customer. Jaga mereka ni elok-elok. Mereka inilah ejen pemasaran "words of mouth" anda nanti.
[4] Jangan fokus nak menjual je (hardsell).
[5] Fokus mahu bantu pelanggan selesaikan masalah dia atau realisasikan impian dia.
[6] Pelanggan minta diskaun? Kalau margin anda "cantik" dan tak bunuh pasaran, silalah bagi.
[7] Tetapi kalau diskaun itu boleh buatkan harga pasaran rosak, tolong lah elakkan. Banyak lagi cara lain untuk dapatkan jualan.
[8] Pelanggan juga manusia. Layan mereka seperti manusia, bukan seperti mesin. Mesin ATM.
[9] When customer say NO, we say NEXT.
No comments:
Post a Comment